Zauważalne cięcia budżetów przeznaczanych na marketing w przedsiębiorstwach stanowi olbrzymi problem, jaki w ostatnich kilku miesiącach tylko narasta. Fatalna sytuacja gospodarcza i jeszcze trudniejsza finansowa takich firm sprawia, że ilość wypowiadanych umów w agencjach PR nigdy nie była tak duża! Co więcej, problematyczne okazuje się też uregulowanie zaległości finansowych wobec tego typu branży. Specjaliści już teraz biją na alarm, ponieważ wysokość długów przekracza 100 milionów złotych. Niewiele wskazuje na to, aby sytuacja w najbliższym czasie uległa poprawie. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się, co wpływa na przerażająco wysoką ilość nieopłaconych faktur. Podpowiadamy również, jakie sektory gospodarki najgorzej sobie radzą z kryzysem!
Kryzys sprawił, że przedsiębiorcy rezygnują z marketingu w pierwszej kolejności
Żeby dokładnie zrozumieć problem nieopłacanych faktur za działania marketingowe, powinieneś cofnąć się myślami o trzy lata. Wówczas zbierające ostre żniwa pandemia koronawirusa i kryzysy gospodarcze sprawiły, że zdecydowana większość polskich przedsiębiorców musiała oswajać się z nową sytuacją na rynku. Zaciskanie finansowego pasa stało się powszechnym zjawiskiem. Warto podkreślić również, że duża część właścicieli firm była zmuszona do nauczenia się od nowa kilku niezwykle istotnych kwestii: oszczędzania oraz ekonomicznego zarządzania budżetem. Wobec tak ciężkiej sytuacji, cięcia dotyczyły nie tylko etatów, ale także zbędnych usług zewnętrznych. I jak pokazują najnowsze badania, pierwszy w kolejce do redukcji ustawia się marketing. Rezygnacja z działań promocyjnych rzadko jednak jest wynikiem starannie zaplanowanego scenariusza. Często przedsiębiorcy decydują się na zakończenie współpracy z agencjami w momencie, kiedy nie mają już środków na opłacenie kolejnych faktur. Dług rośnie, a pieniędzy nadal brakuje.
Jakie branże wygenerowały setki milionów zadłużenia w agencjach reklamowych?
Skuteczna windykacja długów z szeroko pojętej branży kreatywnej to temat skomplikowany oraz mocno zróżnicowany. Tak samo jak lista przedsiębiorstw, które mają na swoim koncie nieopłacone faktury za świadczenie usług promocyjnych. Wygenerowane w ostatnich miesiącach zestawienia wskazują, że łączna suma długów dla agencji marketingowych w Polsce może wynieść nawet do kilkuset milionów złotych. Największe rachunki wygenerowały w tym przypadku branże handlowe. Kroku nie odstępują także firmy budowlane czy przedsiębiorstwa przemysłowe. To jednak tylko wierzchołek potężnej góry. Warto podkreślić, że problemy finansowe dotknęły niemalże każdą branżę. Nieliczni potrafią sobie skutecznie poradzić z sytuacją gospodarczą, jakiej w Polsce nie było od wielu lat. Z punktu widzenia speców od marketingu, czasem lepiej odpuścić ryzykowną umowę, jednakże kryzys nie wybiera. Momentami nawet dobrze prosperujący Klient może okazać się po czasie niewypłacalny. Nieopłacona faktura to zamrożone pieniądze, dlatego już teraz polecamy Ci skorzystać z naszych usług w celu skutecznej i polubownej windykacji dłużnika.